Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Hogyan éljük túl a nyarat nagy pocakkal?

2009.06.13

 Egy tanulmány szerint azok a nők, akik nyáron várandósak, magasabb, erősebb csontozatú gyermekeknek adnak életet, mert hatnak rájuk a nap vitamindús sugarai. Ha te is ezen szerencsések közé tartozol, már csak néhány dolgot kell szem előtt tartanod, amivel megkönnyítheted a szülésig hátralévő meleg, nyári napokat.

pocak, szülés, kismama, baba, terhes, terhesség Óvatosan a napfürdővel!

A magasabb embereknek nagyobb a csonttérfogata, és hosszabbak a csontjaik. A korai, méhen belüli csontképződésben bizonyítottan nagy szerepe van a kálciummal együtt a D-vitaminnak is, ami a bőrön keresztül jut a szervezetbe. Elegendő mennyiséghez juthatsz az utcán sétálva is, ezért várandósan még inkább tartsd be a napozás általános szabályait! Reggel tíz és délután négy óra között kerüld az erős napsugárzást, és használj magas faktorszámú napozókrémet!

Viselj napszemüveget és hordj csinos szalmakalapot, így elkerülheted a szeplőket, vagy a májfoltot, ami a 20. hét körüli fokozott bőrpigmentáció miatt alakulhat ki.

Ha magas olajtartalmú, ceramidos testápolóval kened be magad napozás után, a nedvesség és a kollagénes hatóanyagok mélyebben szívódnak be a bőrbe, ezzel megelőzheted a terhességi csíkok kialakulását.

Élvezd a víz jótékony hatásait! 

A várandósok keringési rendszere nagy terhelésnek van kitéve, a normál állapothoz képest több vér áramlását kell biztosítania, ezáltal a testhőmérséklet átlagosan fél fokkal megnő. A szervezet verejtékezéssel biztosítja a hűtést, vagyis teljesen normális, ha a terhes nők jobban izzadnak. Természetes anyagú, szellős, kényelmes ruhákban ezt könnyebb elviselni, ha nincs más lehetőség, frissítően hat, ha hideg vizet engedsz a csuklódra.

Praktikus tanács, hogy bárhová indulsz - azon kívül, hogy adj hozzá fél órát a menetidőhöz, hiszen lassan egyre nehezebbé válik a mozgás -, legyen nálad egy üveg víz. A napi 1,5-2 liter folyadékot gyümölcslevek, zöld tea kortyolgatásával is elérheted, fogyassz sok lédús gyümölcsöt, például görögdinnyét.

Zuhanyozz napjában többször, ha ettől jobban érzed magad, de ne jéghideg vízzel, mert az erősen felélénkült vérkeringés belső hőtermelést indít el, így mire megtörölközöl, már megint meleged lesz.

Ne mondj le a mozgásról!

pocak, szülés, kismama, baba, terhes, terhességLegjobb módszer az úszás, hiszen az óvatosan végzett sportról az utolsó hónapokban sem kell lemondanod. A víz felüdít, felhajtóereje tehermentesíti az ízületeket, összehúzza a kitágult vénákat. Olyan tempóban ússz, ami nem megerőltető, de jót tesz az is, ha csak lebegsz a vízen. A zsúfolt strandok helyett természetes vizet válassz, kerüld a melegvízű medencéket! Ha tartasz a fertőzésveszélytől, kérd ki orvosod véleményét!

Aki nem akar teljes testével a vízbe merülni, annak kompromisszumos megoldás lehet a térdig érő vízben való séta. A séta önmagában is serkenti a vérkeringést és javítja az oxigénellátást, a víz pedig ugyanúgy összehúzza az ereket és csökkenti az esetleges lábduzzadást, akkor is, ha csak térdig ér.

A lábdagadás, ödéma az utolsó hónapokban minden kismamánál előfordul. A magas sarkú cipőt ekkorra már rég lecseréled kényelmes, lapos balerinára, de nem árt, ha emellett minden adandó alkalommal felpolcolod a lábad. Otthon feküdj hanyatt és csinálj bicikliző mozdulatokat a levegőben, így visszaáramlik a vér és enyhül a duzzanat.

Figyelj jobban a táplálkozásra!

A túlzott sófogyasztást kerülni kell, mert a só visszatartja a folyadékokat a szervezetben. Vannak ellenben vízhajtó élelmiszerek, például az uborka, zeller, paradicsom, krumpli, szőlő, de ezek fogyasztását sem szabad túlzásba vinni, mert puffadást, teltségérzetet okoznak.

Tudtad, hogy egyes vitaminokból illetve ásványi anyagokból most akár duplájára is nőhet a szervezeted szükséglete? Szerencsére nyáron hatalmas a gyümölcs-, és zöldségválaszték, így egyszerűen  gondoskodhatsz a szükséges vitaminmennyiségről. Kérd ki orvosod véleményét a magzatvédő vitamin szedését illetően! 

Ajánlott oldalak:

www.terhesseg.lap.hu

www.kismama.lap.hu

 

 A képek forrása: www. eletmod.hu illetve www. babazo.hu

 

 Micskó Hajnalka